BlogKontejneri za otpad iz Inđije osvajaju tržišta širom sveta

фебруар 23, 2020

Kontejneri za otpad iz Inđije osvajaju tržišta širom sveta – Plastik Gogić uložio 4 mil EUR u kreiranje novih proizvoda

Kompanija Plastik Gogić iz Inđije lansirala je početkom oktobra novu liniju proizvoda – plastične kontejnere za smeće sa četiri točka, i time se svrstala u uzak krug proizvođača u Evropi. Reč je o jednom od četiri osnovna tipa kontejnera, koje je Evropska unija propisala normom EN 840.

Plastik Gogić već izvozi svoje proizvode u više od 30 zemalja sveta, a zahvaljujući novom delu asortimana, procenjuju da bi mogli i da dupliraju broj izvoznih tržišta, odnosno da dopru do još 25-30 država.

– Nakon uspešno završenog prethodnog investicionog ciklusa, krajem 2016. godine započeli smo novi. Do sada je uloženo skoro 4 mil EUR u nove proizvodne hale, skladišta, sofisticirane mašine i opremu, kao i prateću infrastrukturu. Projekat je u velikoj meri već realizovan, tako da je proizvodnja krenula početkom oktobra. Znanjem i iskustvom naših zaposlenih, kao i podrškom naših dobavljača u Srbiji i više zemalja sveta, uspeli smo da napravimo kvalitetne, moderne i konkurentne proizvode i stvorimo osnovu za budući rast – objašnjava u razgovoru za eKapiju Žarko Bogovac, komercijalni direktor preduzeća iz Inđije.

On ističe da su ulaganja u razvoj neophodna ako firma želi da bude konkurentna na tržištu. Naš sagovornik je mišljenja da mora postojati stalni napredak, rast i ulaganje jer – „najveći rizik je ne investirati“.

Porodična firma više od četiri decenije na tržištu

Plastik Gogić je firma koja postoji više od 40 godina. U ovom porodičnom preduzeću došlo je već i do smene generacija, a stari vlasnici su uspešno preneli poslovanje na naslednike, dvojicu sinova – Slobodana i Gorana. Među 60 zaposlenih, ističu, mahom su mladi i obrazovani ljudi.

– Naš pogon u Inđiji sastoji se od oko 7.000 m2 zatvorenog i 15.000 m2 otvorenog prostora. Kapaciteti su veliki, a novom investicijom biće udvostručeni. Godišnji prihod kompanije je između 5 i 6 mil EUR, uz procene da će u narednih nekoliko godina dostići nivo veći od 10 mil EUR – navodi Žarko Bogovac.

Prema njegovim rečima, u zavisnosti od godine – i do 70% prihoda ove inđijske firme dolazi od izvoza.

– Osim komunalnog programa, odnosno posuda za odlaganje otpada različitih zapremina, oblika, boja i namena, bavimo se i proizvodnjom stadionskih stolica i podloga za sportske terene. Trenutno je aktuelna akcija sa jednim partnerom koji donira 100 sportskih terena širom Srbije, u koju se i naša firma uključila sa multifunkcionalnom podlogom. Ona se već duži niz godina koristi u Americi i najbogatijim zemljama Zapadne Evrope, a mi smo osvojili taj proizvod, napravili alat, odnosno kalup i počeli sa ozbiljnom proizvodnjom. Materijal za izradu je vrlo kvalitetan, uz moderan dizajn, i koristi se najčešće za terene za mali fudbal, košarku, rukomet, odbojku i tenis, ali nalazi primenu i u igraonicama, pored bazena, u baštama restorana, dečijim vrtićima i slično. Pogoduje zglobovima, ublažava pad, lako se održava i ima dug vek trajanja – ističe naš sagovornik.

Žarko Bogovac posebno podseća na deo palete proizvoda koji se odnosi na okrugle plastične kace od 110 do 1.000 litara, a koje se koriste u poljoprivredi za odlaganje šljive, grožđa i drugih proizvoda, kao i u domaćinstvima i industriji.

Kada je reč o kantama, kontejnerima i komunalnom programu uopšte, najviše sarađuju sa javnim komunalnim preduzećima, gradovima i lokalnim samoupravama, zatim veletrgovinama i velikim trgovinskim lancima.

Na izvoznoj mapi i Afrika i Južna Amerika

U svim zemljama u koje izvozi svoje proizvode, Plastik Gogić ima partnere, odnosno distributere. Najveći deo prodaje se odnosi na isporuke prema tenderima koje raspisuju veliki evropski gradovi i regije, a snabdevaju i velike lance hipermarketa po celoj Evropi, tako da se kante „made in Serbia“ mogu naći i u Švajcarskoj, Danskoj, Nemačkoj, Austriji, Mađarskoj…
– Radimo u tri smene, bez prestanka, uz potpunu uposlenost kapaciteta. Širili smo se postepeno – najpre smo plasirali proizvode u zemlje okruženja, pa zatim sve dalje i dalje u Evropu, Afriku i Južnu Ameriku. U Italiji, na primer, već nekoliko godina jako dobro poslujemo, a sa novom realizovanom investicijom cilj nam je da osvojimo i druga tržišta na ova tri kontinenta – navodi Žarko Bogovac i najavljuje da u novembru izlažu na sajmu u Riminiju koji je najveći tog tipa u južnoj Evropi.

Tamo će promovisati nove kontejnere, a naš sagovornik veruje da će „napraviti veliki uspeh“, pošto u Italiji već imaju razrađenu prodajnu mrežu, a posetioci dolaze i iz mnogih drugih zemalja.

U planu nova zapošljavanja

Žarko Bogovac kaže da je poslovna klima u Srbiji u poslednjih nekoliko godina relativno stabilna, mada ima mnogo elemenata koji mogu da se unaprede, a u vezi sa angažovanjem države i njenih organa. O tome predstavnici firme redovno razgovaraju sa svim relevantnim činiocima, kroz komore i poslovna udruženja u kojima su prisutni.

Da bi vizija budućnosti jedne firme bila jasna, kaže naš sagovornik, mora da postoji dobra volja, kao i dovoljno znanja, uz spremnost za stalno učenje i svakodnevno unapređenje rada.

– Trenutno završavamo aktuelnu investiciju i svakako ćemo u narednom periodu angažovati još dvadesetak novih radnika. Radićemo na promociji proizvoda i marketingu, pošto sve naše sadašnje i potencijalne nove kupce treba obavestiti o novostima. Kada je reč o daljim ulaganjima, u planu je nabavka još nekih mašina i opreme, kako bismo ojačali kapacitete – zaključuje sagovornik eKapije.
Marko Andrejić

Izvor: