BlogPlastik Gogić uz nove investicije brine i o zaposlenima

јул 28, 2020

Plastik Gogić brine i o zaposlenima – Kompanija čija je centralna vrednost čovek

Kompanija Plastik Gogić već 46 godina uspešno posluje kao lider u proizvodnji predmeta od plastike, a prisutni su na više od 50 svetskih tržišta na 6 kontinenata. Priznanje za kvalitet stiglo je i od Opštine Inđija, gde se i nalazi fabrika. Na svečanoj Akademiji povodom Dana oslobođenja Inđije pripala im je „Oktobarska nagrada“ za izuzetne rezultate i najviša dostignuća u oblasti privrednog i društvenog života. Ističu da je čovek centralna vrednost njihove kompanije. Sa komercijalnim direktorom Žarkom Bogovcem razgovarali smo o investicijama, planovima, ali i odnosu prema zaposlenima.
– Kao društveno odgovorna kompanija sa sedištem u Inđiji, sasvim je normalno da smo uključeni u mnoge lokalne akcije i dešavanja. Zapošljavamo ljude iz našeg kraja, mnoge porodice svoju egzistenciju zasnivaju na radu kod nas i jako smo ponosni kada vidimo da i lokalna zajednica prepoznaje i vrednuje takav pristup. Ovakve nagrade nas samo jačaju u nastojanjima da budemo još uspešniji.

eKapija: U 2019. osim u poslovni prostor i nabavku novih mašina i alata investirali ste i u prostorije koje poboljšavaju kvalitet i uslove rada i boravka zaposlenih. Na koje sve načine Vaša kompanija brine o zaposlenima?

– U toku prošle godine smo uveli nekoliko značajnih novina. Pre svega bih istakao interesantnu informaciju da je od marta 2019. u proizvodnim procesima počelo angažovanje i žena, čime idemo u korak sa svetskim trendovima u branši. Naše nove koleginice su se brzo adaptirale i počele da ostvaruju izuzetne rezultate, uz visoku efikasnost rada i zavidan nivo posvećenosti dodeljenim zadacima. Sa ponosom ističemo da od ukupno 160 zaposlenih, trenutno je 40-ak pripadnica lepšeg pola, kako u proizvodnji, tako i u administraciji.

Pripremajući se za nove izazove koji nas očekuju, uključujući i dalje investiranje u opremu i proizvodne kapacitete, nismo zaboravili na naš najvažniji resurs – zaposlene. Rado ističemo da je čovek centralna vrednost naše kompanije i da u skladu sa tim planiramo i svoje aktivnosti.

eKapija: Naveli ste i da je čovek centralna vrednost vaše kompanije, kao i da su strategijom razvoja predviđene mnoge novine. O kojim novinama je reč?

– U nizu novina koje su implementirane, treba spomenuti da sada raspolažemo sa dve nove proizvodne hale, proširena je upravna zgrada, u upotrebu je pušten novi magacin i izložbeni prostor, povećan broj i kvadratura kancelarija. Sve nove prostorije su opremljene najsavremenijim nameštajem, obezbeđuju operativnu funkcionalnost i pružaju pun komfor svojim korisnicima. Jednostavnije rečeno, mislili smo i na zadovoljstvo radnika, stvarajući bolje uslove za njihov rad i boravak.

eKapija: U novembru 2019. je počela sa radom nova kantina. Kakve pogodnosti nudi radnicima (npr. poseban režim ishrane)?

– Početkom 2019. je krenula realizacija samog projekta, dok je u novembru i počela sa radom pomenuta kantina, tj. restoran za ishranu zaposlenih. Uloženo je preko 50.000 EUR u nabavku savremene opreme za pripremu i posluživanje hrane, odgovarajući nameštaj, audio i video instalacije, kao i dekor prostora. Angažovana je eksterna profesionalna firma koja se bavi poslovnim keteringom, koja priprema hranu na našoj lokaciji i praktično na dnevnom nivou upravlja svim aktivnostima vezanim za rad kuhinje.

Radnicima je omogućeno da uz pomoć telefonske aplikacije ili na displeju na licu mesta, u tekućoj za narednu nedelju odaberu jedno od pet ponuđenih različitih dnevnih obroka – po jedan voćni i vegetarijanski, zatim tri mesna specijaliteta. Grafička rešenja na aplikaciji omogućavaju vizuelni pregled odabranog, jer su prikazane i realistične fotografije ponude. Očekujemo da će ovakve pogodnosti uticati na povećanje stepena motivacije zaposlenih i njihovu identifikaciju sa preduzećem u kojem rade.

eKapija: Koliko zaposlenih se hrani u novoj kantini?

– Trenutno zapošljavamo 160 radnika koji su podeljeni u četiri grupe i angažovani u tri smene po principu: 2 dana I smena – 2 dana II smena – 2 dana III smena – 2 dana pauza i svima se pruža usluga u kantini. U pitanju je ozbiljan organizacioni izazov u svakom pogledu, ali mogu da potvrdim da sve funkcioniše besprekorno. Ne treba zaboraviti da je neophodno da se svi proizvodni procesi odvijaju prema defiisanim parametrima i da tu ne sme biti kompromisa.

eKapija: Pomenuli ste da je proces automatizovan i da se sve odvija putem aplikacije, da li možete da opišete kako funkcioniše?

– Kao što sam napomenuo, primenjuju se najsavremenija IT rešenja za selekciju obroka. U suštini to je jedan jako zabavan i jednostavan postupak gde zaposleni preuzimaju aplikaciju i preko svog mobilnog telefona imaju mogućnost da nedelju dana unapred odaberu ono što im odgovara. Za one koji to žele, moguće je potpuno isto uraditi i u samom restoranu. Svaki radnik ima svoju ID karticu koju očita i dobija odštampan isečak gde su navedeni ime i prezime, vrsta obroka, datum itd., i zatim odlazi na liniju za posluživanje. S obzirom na to da postoji ukupno preko 120 raznovrsnih jela, od obavezne supe ili čorbe i salate svaki dan, potom različitih pita koje su služe sa jogurtom, kuvanih jela kao što je pasulj, grašak ili gulaš, zatim više vrsta ribe, kao i velikog broja specijaliteta sa mesom, jasno je da se može pronaći za svakoga po nešto. Posebno se vodilo računa o nutritivnoj vrednosti kako bi se zadovoljili najrazličitiji zahtevi, tako da svaki dan uz tri puna obroka sa mesom nudimo i po jedan voćni i jedan vegetarijanski obrok.

eKapija: Kakvi su planovi kompanije za naredni period?

– Iako smo u poslednjih sedam godina investirali oko 12 mil EUR i dalje nastavljamo nesmanjenim tempom. Ove godine je planirano dodatno ulaganje od preko 500.000 EUR u opremu, infrastrukturu i zaokruživanje proizvodnih procesa. Radimo na proširenju postojećeg asortimana, čime se svrstavamo u red najuspešnijih I najsvestranijih kompanija u našoj branši u evropskim okvirima. Nedavno smo počeli sa proizvodnjom nove plastične kante za otpad 360 l tipa Urban, dok su u planu i kanta 60 l i kanta 80 l. Prvi testovi su bili uspešni, kao i reakcije krajnjih korisnika, tako da očekujemo da ovi artikli vrlo brzo pronađu svoje mesto na ulicama gradova širom sveta.

Izvor